| 16-07-2010 10:28 |
Henrik
|
Au Pair - skifter familie | Vi skal måske flytte til udlandet, og hvis så, skal vi finde en ny familie til vores Au pair fra filippinerne.
Er der nogen som har prøvet at modtage/sende en Au Pair til en anden familie ? Skal hun søge ny opholdtilladelse eller er det blot familien som skal søge tilladelse ?
|
|
| 26-07-2010 13:17 |
sandra zigler
|
Re: Au Pair - skifter familie |
vi er interesseret i at modtage hende er det stadig aktuelt? start hurtigst muligt
|
|
| 26-07-2010 21:57 |
Henrik
|
Vores Au pair ankom i maj i år. Det vil være fra ca 1 september til november 2011 vi søger en famile.
|
|
| 05-08-2010 10:53 |
Mia Riel
|
Hej Henrik
Hvis I endnu ikke har fundet en ny familie til jeres au pair, kunne vi meget vel være interesserede. Vores nuværende au pair rejser hjem d. 9. september og vi vil meget gerne have en ny pr. 1. september. Egentlig havde vi søgt efter vores au pairs veninde, men hendes kontrakt er ikke blevet godkendt grundet en undersøgelse ambassaden har sat gang i omkring hendes personlige oplysninger, som jeg ikke kender nærmere til.
Vi har 3 børn på 1, 8 og snart 10 år. En dreng og 2 piger. Vi søger hjælp til husholdning og børnepasning. Vi er en familie, der er glade, åbne og tænker positivt og vi har rigtig gode forhold (værelse, bad og eget køkken) til vores au pair. Det er vores 3. Au pair, vi skal til at have.
Vi bor i Karlslunde.
Du er velkommen til at skrive til mig, hvis det har interesse.
Med venlig hilsen
Mia
|
|
| 06-08-2010 19:33 |
Henrik
|
Hej Mia
Kan du give mig nogle kontakt oplysninger, så vil jeg kontakte dig.
Mvh Henrik
|
|
| 06-08-2010 20:46 |
Familie på 4 søger au pair
|
Hejsa.
Vi står også og mangler en au pair. Hun kan starte hvad dag det skal være, bare hun er sød og ærlig.
Mvh. Tascha Bank tlf. 20737317
|
|
| 06-08-2010 21:51 |
Mia Riel
|
Kære Henrik
Du er velkommen til at skrive til mig på mikr@novonordisk.com eller ringe på 30798648.
Jeg er at træffe det meste af dagen i morgen, lørdag.
Ser frem til at høre fra dig.
Mange hilsener
Mia Riel
|
|
| 07-08-2010 00:31 |
Henrik
|
Vi er pt i udlandet, vil ringe til jer på tirsdag i næste uge.
Mvh Henrik
|
|
| 07-08-2010 07:53 |
Mia Riel
|
det er bare helt i orden.
Mange hilsener
Mia
|
|
| 07-08-2010 07:57 |
Mia Riel
|
I øvrigt kan jeg se, at du vist aldrig har fået svar på dit spørgsmål om, hvordan en au pair skifter familie. Den nye familie sørger for kontrakten, som så godkendes af udlændinge service. Au pair'en har lov til at blive i landet imens. Vi har prøvet det før, da vi har overtaget begge vores au pairs fra andre familier. I skal selvfølgelig opsige jeres egen kontrakt med en given dato som aftales samt afmelde folkeregister mv.
Hilsen Mia
|
|
| 08-08-2010 00:35 |
Henrik
|
Hej Mia
Ved du hvor lang tid det ca tager at få den nye kontrakt godkendt ?
Mvh
Henrik
|
|
| 08-08-2010 11:05 |
Familie på 4 søger au pair
|
Hej Henrik.
Au pair'en må bo som gæst hos den nye familie, mens den nye ansøgning behandles.
Vi kan som sagt modtage en pige hurtigst muligt. Jeg er sygeplejerske, og min mand er overlæge. Vi skal ikke have passet børn i dagligdagen, kun hjælp til lidt underholdning, når jeg er alene hjemme med dem, da min mand arbejder meget i perioder.
Derudover har vi brug for hjælp til det huslige.
Håber du vil overveje at give os et kald, da vi desværre er blevet udsat for noget svindel, af den pige vi skulle modtage i morgen.
Mvh. Tascha.
|
|
| 08-08-2010 13:20 |
Mia Riel
|
Kære Henrik
Jeg kan se, at du har fået svar på dit spørgsmål og det samme ville jeg svare dig:-) Jeg kan også se, at der er "rift" om at tilbyde jeres au pair en ny familie, hvilket jo er dejligt. Som nævnt rejser vores au pair hjem til Filippinerne d. 9. september. Man må modtage den nye au pair ca. 14 dage forinden, så de har et overlap, hvis man ønsker det.
Men som sagt er du mere end velkommen til at ringe, når I er retur i Danmark. Både hvis du (og ikke mindst jeres au pair) er interesseret i at høre mere om vores familie og evt. besøge os, hvis det er muligt. Men ring også, hvis du blot har brug for vejledning til hele forløbet, når man skal af med en au pair og hun skal videre til en ny familie. Jeg synes det er vigtigt, at jeres au pair også er med i udvælgelsen af, hvilken familie hun skal videre til og hvor i landet det i givet fald skal være. Det kan i forvejen være svært for en au pair at skulle rejse så langt væk fra sin familie og så samtidig stå i en situation, hvor de skal flytte til en ny værtsfamilie af en eller anden årsag. Mit råd er blot, at I tager hende med i processen og at det i sidste ende bliver hendes valg, hvor hun skal flytte hen:-)
Mange hilsener
Mia Riel
|
|
| 08-08-2010 17:30 |
Bente Nørkjær KNap
|
Kære Henrik
Vi skal bruge en au-pair her i Farum. Hvis du mangler en til at overtage din au-pair, så er vi interssseret.
Jeg skal nok finde ud af det praktiske,
mvh Bente
|
|
| 09-08-2010 14:50 |
Familien Slatcher
|
Det er ikke muligt at skifte au pair familie uden ny kontrakt. Vi har netop forsøgt og må derfor vente på en lang sagsgang istedet. Pt har vi ventet lidt over 4 mdr. fra sendt ansøgning på en phillipinsk au pair og den er stadig ikke afklaret.
mvh
C
|
|
|