Forum - UNG I HUSET
Forum > Din mening > kan hun tillade sig det?

Answer thread

02-02-2010 22:41

Julie

kan hun tillade sig det?

hej

jeg var hos en enlig mor fra onsdag til mandag morgen, og lørdag ringer hun til min far og siger at jeg ikke kan passe børn...

kan hun tillade sig det, mens jeg stadigvæk er hos hende og når jeg er 23år gammel? og bagefter lade som om alt er fint??

03-02-2010 00:16

Katrine

Re: kan hun tillade sig det?

Hvor lave endnu en tråd om det?

03-02-2010 11:53

Julie

for se om der andre der villle komme med en mening...

08-02-2010 16:10

Anne-Sofie Bjarke Lumbye

Hej du.
NEJ! selvfølgelig kan hun ikke det. Jeg har selv været aupair, og al indblanding med dine forældre skal foregå gennem dig. Konfrontér hende med det, selvom det er det værste - føler man.
prøv at få hende til at forklare hvorfor hun gjorde det - var hun vare kort frustreret over noget du måske har gjort eller følte hun ikke at hun kunne snakke med dig om det ? Prøv at tag jeres (forhåbentlig kommende) samtale med en objektiv vinkel :-)

:-)

08-02-2010 22:31

Julie

jeg skrev til hende hvad hun bildte sig ind, og fik svaret: Du bør søge proffesionel hjælp.

12-02-2010 07:08

Charlotte

Hej

Arbejdet du igennem et sikkerheds net, altså igennem kommune? I så tilfælde syndes jeg du skal, ringe til dem og forklar dem hvad der er sket.
For det første, må hun ikke tiltale dig sådan, og for det andet, så er det en aftale du indgår med hende og dig selv, så hun må ikke tillade sig at ringe til din far eller mor for den sags skyld (kun hvis du var under 18 år gammel).
Og så næste gang du søger arbejde husk altid at være inde under et sikkerheds net, som kan hjælpe dig i sådan nogle situationer, da det jo bestemt ikke er en rar situation.

12-02-2010 16:24

Julie

jeg var ikke begyndt at arbejde for hende endnu.. det var kun et møde. over 5dage.

15-02-2010 07:18

Charlotte

Så syndes jeg du skal ringe til hende, og tage en snak med hende (uden at snakke grimt, selvom hun måske gør dette) og høre om hvorfor du ikke fik jobbet? om du gjorde nogle fejl? Til sidst kan du jo spørge hende, hvordan dette kunne være hun ringede til din far for at sige du ikke kunne passe børn, isteden for at sige dette til dig, da du jo er myndig og ikke under 18 år lægere. Så dette giver hende ikke ret til at ringe til din far og brokke sig til ham, når du jo er myndig.
og alle har ret til at spørge hvorfor man ikke fik jobbet, sådan man kan rette på tingene til næste job samtale. Så man ikke begår samme fejl som sidst.

27-05-2010 02:56

Sol

møde i 5 dage? det lyder til at være et rigtig langt møde :(

Håber at du fik penge for pasningen i de dage.

27-05-2010 12:00

Julie

hun betalte billetten frem og tilbage.

07-08-2010 12:01

Maria

Jeg ville aldrig passe børn 5 dage og ikke få noget for det. Det er for dårligt.

08-08-2010 21:13

Julie

hun betalte de 1500 for billetten, så jeg brugte jo ingen penge på det.

Jeg kom onsdag, var alene hele torsdagen, og havde den ældste fredag og resten af tiden var hun der.. så jeg passede dem jo ikke alene ret meget. men hun synes åbenbart ikke at jeg kunne passe hendes børn. Jeg lavede de ting drengen ville, som jeg gør når jeg møder små drenge, han var 4. han skulle være tryg. legede med den lille, han var godt nok meget utryg. faren var flyttet en måned tidligere.. han var et 1, så han var nok lidt bange for nye mennesker. men det var åbenbart ikke godt nok i hendes øjne...

men jeg er ligeglad. hun var irriterende..

29-11-2010 12:24

Carina Jacobsen

Kære Julie...

Vi er selv en familie, som nu gennem 4 år har benyttet mig af muligheden barnepige/aupair.

Vi har ALDRIG budt nogle af mine ansatte hvad du er blevet budt!

Mit råd til dig er næste gang du søger et job at beslutte dig for hvor dine personlige grænser går og hvad du vil være med til i forbindelse med samtale. Vi har altid betalt den ene billet i transport når de skulle til samtale.
Jeg undrer mig dog over at du har givet denne "kone" din fars telefonnummer??
Som du selv siger, du er 23 år og myndig, så næste gang hold dine forældre udenfor din jobsøgning.

Kærlig hilsen
Carina

09-11-2011 17:44

julie rehfeld

jeg gav ikke hende min fars nummer...

jeg var kommet i problem i lufthavnen og kunne ikke komme i kontakt med hende, så min far ringede til hende, for at sige at jeg var forsinket og så havde hun jo nummeret.

26-12-2011 01:00

julie rehfeld

hun er ikke herinde mere, og jeg troede at forum var for at vi kunne skrive hvis der var noget vi havde problem med, noget var sket, eller andet, og jeg skriver jo ikke navn og adresse på hende. jeg har da lov til at komme ud med det, hvis jeg synes jeg er blevet behandlet dårligt, og spørge om råd...
Hvis jeg er blevet behandlet dårlig, skal folk vide det.

04-01-2012 11:52

Karina Søgaard Hansen

Hej Julie. Det lyder som om hun har haft brug for en billig barnepige den weekend. Har du fundet et aupair job for ellers står vi og mangler en sød pige med ben i næsen og vi ville aldrig behandle dig på den måde som du har beskrevet. Jeg kan kontaktes på tlf: 20553087 eller smid en sms så kan jeg ringe dig op. Hilsen Karina

04-01-2012 19:50

julie rehfeld

det kan godt være at du har ret. '
jeg ville gerne være hos jer, men jeg er på vej til italien i mindst 6mån.

Newest profile
i am looking family in kobenhavn, i am already in kobenhavn Thai aupair currently in Denmark is seeking a cozy host family En dejlig familie i storbyen Search aupair family north Copenhagen/Sjælland Young Zimbabwean girl looking for, fun, loving and outgoing family Sjov og erfaren barnepige Filipina aupair already in Denmark Barnepige (deltid) søges til Selma 15mnd. Dear host family!! hej alle glade forældre Erfaren pige :) humoristisk og ansvarsfuld ung kvinde Sød, ansvarsbevidst og børneglad ung pige søger familie Sød familie på 5 søger barnepige og rengøring Barnepige Ansvarlig og erfaren hjælp i huset Need host family  ( i´ll pay my own ticket if its a problem) responsible, polite and cheerful aupair! looking for family host. looking for au-pair ASAP in Aarhus(denmark) Information.
© 2002 - 2012 Ung-i-huset.dk v. MipsWeb
Acceptance Mark 
design by: concept interest