Thomas Carstensen
Løn - ca. 15 timer om ugen
Hej ung-i-huset eksperter! Vi overvejer at få en ung pige i huset. Hun skal ikke bo hos os, og får følgende arbejdsopgaver: Hente vores 2 årige datter fra vuggestuen. Lave aftensmad. Handle ind til aftensmad. Støvsuge/let rengøring. Jeg forestiller mig at hun arbejder alle hverdage fra ca. 14.00 - 17.30 hvor vi spiser aftensmad. Tidsrummet fra 14.00 - 15.00 (15.30) skal bruges på den lette rengøring samt handle ind (som kan gøres på vej til vuggestuen. Hvad er en rimelig løn? :-) På forhånd tak. Mvh. Thomas. Når hun har hentet vores datter ved 15.30 tiden vil enten min kone eller jeg være hjemme til at tage os af vores datter eller lave mad mens hun tager sig af vores datter.
Marianne
Re: Løn - ca. 15 timer om ugen
Hej Thomas! Jamen det kommer jo an på, hvor gammel hun er og hvor megen erfaring hun har. En pige på 20+ vil typisk forlange mere, men vil sandsynligvis også have en del mere erfaring med småbørn og svingen af støvsuger og indkøbsposer. Desuden, des højere løn, des større krav kan man tillade sig at stille - for en 20'er i timen kan man ikke forlange, at der bliver støvsuget i hjørnerne ;D Jeg vil sige omkring 65 kr/t