Forum - UNG I HUSET
Forum > Forældre til forældre > skal jeg betale for omkostninger af philipino aur pair, udover flybillet?

Svar indlæg

20-08-2009 09:43

edilene

skal jeg betale for omkostninger af philipino aur pair, udover flybillet?

vi har fundet en au pair i jeres side fra phillipine, og hun spørger hvis vi kan sende nogle penge for betale embassade ( 840 kr) ,billet til manila og nogle lomme penge i forbindelse med hendes tur til aflevere ansøgning, vi har ikke fået det godkendte endnu, skal jeg betale for det? hun lyder som meget ærgerlig person og mangler penge...

mvh

Edi

21-08-2009 08:58

Rikke Koustrup

Re: skal jeg betale for omkostninger af philipino aur pair, udover flybillet?

Jeg vil råde jer til ikke at sende nogen penge til hende. I vil højst sandsynligt aldrig se hende, hvis I gør det. Hvis hun ikke har råd til, at rejse til ambassaden, skulle I tage at finde en anden.
Når I skal købe en flybillet, er det en god ide, at købe en e-ticket, som I kan sende til hendes email-adresse, så der ikke kommer penge imellem jer.
Det er rigtig surt at blive snydt, og det er sket for mange.

21-08-2009 10:02

edilene

hej Rikke, mange tak for for hurtigt svaret.

hun har afleveret ansøgning i norske ambassade, og har lagt penge ud( lånet fra nogle hun kender)Det er meget svært situation, en tillidserklæring til én, som man aldrig har mødet før...jeg ved også godt at 820 kr er mange penge for dem...samtid tænker jeg at der vil være bedre at få at vide nu , hvilken slags person hun er , før jeg lukker hende ind i mit hjem....

mvh

Edilene

21-08-2009 12:52

Rikke Koustrup

Det er ikke almindeligt, at værtsfamilien betaler for udgifterne til ambassaden. Det kan gå hen og blive frygteligt dyrt for jer, hvis hun tager røven på jer. Håber I bor i København, så hun ikke stikker af fra jer, efter en uge......Held og lykke med hende.

02-09-2009 22:48

Familie Bergen

Hej. Jeg er ikke enig. Vi har haft 2 au pair fra Filipinerne og har begge gange betalt for deres udgifter på ambasaden. De har ingen, INGEN, penge selv. De tjener ca. 1000,- for et fuldtidsarbejde og det er altså om måneden. Så 6-800,- er rigtig mange penge for dem. Hvis det er en au pair som virker reel og som du gerne vil have, så ville jeg gøre det. Vi betalte endda også 3-400 til hende sum hun kan give de rette mennesker i lufthavnen for at hun får lov til overhovedet at forlade Filipinerne. Pga der ikke eksisterer en aftale mellem Danmark og Filipinerne, har pigerne store problemer med at få et bestemt dokument, da landet egentlig ikke vil have at de rejser til Danmark.
mvh
Lonnie

© 2002 - 2007 Ung-i-huset.dk