Forum - UNG I HUSET
Forum > Forældre til forældre > Dette er bare for langt ude !

Svar indlæg

22-04-2009 22:20

Tina

Dette er bare for langt ude !

Jeg har nu haft to meget ubehagelige oplevelser fra folk der ringer til mig, den første oplevelse var, da jeg kun havde en profil på ung i huset .. En person ved navn Svend Jensen, ringede over 30 gange til mig..

Han startede med at ringe fredag den 27 marts om formiddagen, altså dagen efter jeg havde oprettet min profil hos ung i huset, han sagde at han havde læst min annonce på ung i huset og at han havde en norsk pige som havde været ung i huset hos ham i 1½ år og at han faktisk helst ikke ville af med hende, men at hun gerne ville være hos en anden dansk familie i 1½ år, han havde ligeledes 5 børn, dog lidt yngre end mine 5 børn som den norske pige Hildur på 20 år var vant til at passe. Det lød jo alt sammen godt, men så begyndte han at fortælle om hvad hun lavede hver eneste dag også i weekenderne, hunhavde aldrig fri, der arbejdede hun fra kl 05.30, startede med at fodre dyr, heste, fedekvæg, høns og kaniner og derefter skulle hun tage alle 5 børn op og lave morgenmad til hele familien og aflevere børnene og derefter skulle hun muge ud og malke kvæg, gøre rent i huset, vaske tøj og børnene skulle hentes kl 12, så skulle hun passe 5 børn, handle ind og selv om de voksne var hjemme til aften var det altid hende der skulle lave maden og rydde det væk igen, hun skulle bade børn, rydde op i huset efter hele dagen og tilsidst skulle hun malke og passe dyrene igen inden hun havde fri kl 22- 22.30..

Jeg syntes det var helt vildt alt det hun skulle lave, men han omtalte hende som en slave som bare skulle arbejde, og når folk gerne ville arbejde så var det bare om at holde dem igang. Hun fik kost og logi og 2500,- pr md i løn..

Jeg havde dog en bekymring for hvordan vi lige skulle have plads til at have en pige boende, for vi har ikke et ekstra værelse med havde regnet med at leje en lille lejlighed tæt ved vores bolig, Manden her, som kaldte sig Svend Jensen sagde til mig om vi dog ikke havde et vaskerum eller en kælder, for der kunne vi da bare slå en feltseng op i, hun skulle jo kun sove der !

Hver gang han ringede spurgte jeg om jeg måtte tale med pigen, og det kunne ikke lige lade sig gøre, hun var altid lige ved noget. Han ville nu gerne af med hende fordi han havde nemlig fået hendes søster hertil fra norge i stedet for, og hun var også begyndt at arbejde. Jeg sagde at jeg gerne ville have at de kom på besøg med hende om søndagen, så vi kunne hilse på hende, og det havde de alt for tavlt til, vi tilbød at komme til dem, Han sagde at de boede i Sæby ved Frederikshavn, men det var helt udelukket at vi skulle komme til dem.

Han forslog så at vi bare skulle "tage hende uden at have mødt hende" og at de ville komme med hende tirsdag den 31 marts. Jeg sagde ja til det da jeg bare havde vildt ondt af den stakkels pige, og jeg ønskede virkelig at hun skulle væk fra ham for i mine ører lød han som en psykopat ! hver gang han ringede ville han gerne lige udtrygge hans og konens bekymring omkring om vi nu også havde arbejde nok til at holde hende igang fra kl 05.30 til mindst kl 22 om aftenen ! jeg sagde bare ja ja det skal vi nok finde ud af.. Jeg ville bare have pigen væk derfra så hurtigt som muligt, og ja jeg var jo overbevist om at vi kunne give en dejlig og god tid her hos os. Han ringede så mandag den 30/3 og bekræftede at de ville komme den 31/3 kl 17 med hende. men om eftermiddagen ringede han og indtalte på min tlf svarer at hun var blevet sparket af en hest på hendes ankel og at de troede at den var brækket og at hans kone var kørt afsted på sygehuset med hende og at han ville vende tilbage senere.. han ringede så 3½ time efter hvor han godt vidste at jeg ikke kunne tage telefonen, da jeg var til et arrangement med mine børn på skolen, og indtalte på min tlf svarer at det var et meget kompliceret brud på anklen og at det ville tage 7-8 uger om at hele op og at hun derefter skulle i genoptræning, jeg var da virkelig bekymret for pigen og prøvede at ringe tilbage til det nummer som han havde ringet fra, men det var til et slukket taletidskort, jeg sendte også en sms om at han skulle ringe til mig.

Han ringede så næste morgen kl 08.10 og sagde igen at det var et kompliceret brud osv, jeg spurgte igen om jeg kunne tale med hende, men hun var ikke hjemme hun var indlagt på sygehus, jeg spurgte så om det var ålborg sygehus og han gentog at det var ålborg sygehus. Da det var meget hævet ventede de på at der skulle være stuegang så lægen kunne afgøre hvornår de kunne opperere hende, men at han ville vende tilbage derefter. Så sagde han at vi jo nok havde fundet en anden au pair når de 8 uger var gået, hvorefter jeg sagde at vi syntes hun lød som en sød pige og gerne ville have hende så jeg syntes at vi kunne hente hende når hun blev udskrevet på sygehuset, for vi skulle nok tage os godt af hende.. derefter blev røret smidt på.. og han har ikke ringet siden !

Jeg kontaktede ålborg og hjørring sygehus, de dækker hele nordjyllands amt og de havde ikke fået denne pige ind på skadestuen, hverken ved navn alder eller brud på anklen. Jeg har kontaktet frederikshavn kommune for at finde ud af om der findes en norsk pige ved navn hildur som har en Co adresse i dette amt og nej hun fandtes ikke.. Derefter kontaktede jeg politiet, men de har ikke lov til at spore det hemmelige nummer som han startede med at ringe fra og heller ikke det taletidskort han ringede fra..

Vi som familie syntes at dette har været en meget grim start og oplevelse, i det at vi jo gerne ville finde en sød au pair til at hjælpe os, men endte ud med at være vildt bekymrede, jeg kan stadig ikke helt slippe tanken om denne pige overhovedet eksisterer ? Eller om manden simpelthen bare er psykopat !???

Er der mon andre der ligeledes er blevet ringet op af denne skøre mand ???

31-05-2009 20:26

Janne Lydholm

Re: Dette er bare for langt ude !

Hej Tina

Jeg har haft præcis den samme oplevelse som dig. Dog for 3/4 år siden. Har dog ikke fundet ud af mere end dig, men tilsyneladende en total syg mandsperson..

Du kan skrive til mig på gold.dust.1@hotmail.com

Mvh. Janne

19-07-2009 15:28

Fam. Christensen

Hej Tina

Jeg har lige haft samme oplevelse.
Det er vildt mærkeligt, pigen hed så Gunla denne gang og kom fra færøerne, havde arbejdet hos dem i et år og nu havde de fået søsteren. Det med den brækkede ben gentog sig også. Han spurgte stort set også kun til hvor meget hun skulle arbejde.

Mvh Tanja

04-11-2009 08:36

Dorte Dransfeldt

Hvor uhyggeligt! Jeg har hørt fra den samme. Men måtte ikke få hendes nummer,denne gang ringede han fra Hemmeligt nummer, så jeg kan ikke bidrage med yderligere oplysninger.
Han havde også en pige fra Norge og skulle også have hendes søster i stedet. Men han var bekymret for at de 2 piger skulle sammen ligne deres arbejdstider, så derfor kunne vi ikke få hende.
Hilsen Dorte

08-11-2009 18:38

Steen Hedemand

Jeg blev kontaktet af denne sindsyge person for 14 dage siden, hvor han fortalte den samme syge historie om et norsk søskendepar!

10-11-2009 09:14

Olivia Pedersen

Hej alle jer som har skrevet her inde.

Jeg læste for nogle år siden om denne mand, at ringede til familierne og fortalte om deres au pair. Familierne var oftes meget rystet over det han fortalte, ligesom jer. Så jeg tror bare det er en sindsyg mand, som intet liv har udover at tage pis på folk osv.
Jeg vil blot opfordre jer til ikke at fortælle jeres nummer på jeres profil og give dem pr mail til den enkle pige/dreng. Og ellers kontakte politiet omkring han.

//Olivia

02-01-2010 20:19

Marianne og Bjarne

Har lige læst indlægget, og ja, ham kender vi også, han ringede til efteråret 2008, og da vi selv har landbrug, lød det lige som en pige for os (når hun havde erfaring med landbrug). Arbejdstiderne er dog anderledes her. Vi forsøgte også at opspore ham uden større held, og vi har endda gode "søgemuligheder" inden for kvægbrug. Han ringede en del gange og vi var meget interesserede, men pludselig fik det ende.
Historien er dog blevet udbygget lidt siden.
Vi har først opdaget nu at det var fup, selvom vi da snakkede om det ikke lød som en god behandling. Det store spørgsmål er, hvad i alverden får denne skøre mand ud af det, har han må et mærkligt kontaktbehov eller hvad. Har nogen et bud på det.

PS Har nogen erfaring med aupair fra Sri Lanka, og/eller hvervning af disse

07-04-2010 11:08

Hanne Gravesen

Har lige læst i Forum om Svend Jensen. Jeg kan oplyse at den herre stadig er "aktiv" Min datter i Spanien fik henvendelse fra ham først i marts måned, da jeg på hendes vegne har en profil på Ung i Huset.
Denne gang var historien nogenlunde den samme, dog blot var han her indehaver af en kro. (Min datter og svigersøn har startet en café.
Det lykkedes aldrig at få kontakt til ham igen efter hans 3 opkald.
Manden må fejle et eller andet.
Hanne

26-05-2010 12:43

Svend

Hej med jer

Vi er så også lige blevet præsenteret for Gunla og nu med brækket ankel

vi kan kontaktes på mail@deepunder.dk

Mvh

Svend Dejløw

26-05-2010 12:52

Svend

Jeg kan så informere om, at han pt går under navnet Karl Jespersen og har telefon nummer 51316194... han har så lykkedes at tage røven på endnu et par, der eftersøger ung pige i huset... det er ikke spor sjovt det her! Men samme historie. Gunla, færøerne, arbejdsdag 6-22, mange spørgsmål omkring arbejdet og om der nu var nok, frygt for sammenligning med søsteren, ankelbrud, og sidenhen sidste kontakt var en sms med at der nok gik 9-10 uger før hun var på benene igen!...
Men jeg gad nok vide hvem han er!

28-05-2010 07:27

Carina Nautrup Gregersen

Han kontaktede også os for ca. ½ år siden, her kom Hildur og hendes søster så bare fra færøerne...

Vi talta kun med ham en gang og sagde at det kunne vi ikke hjælpe ham med...

Newest profile
i am looking family in kobenhavn, i am already in kobenhavn Thai aupair currently in Denmark is seeking a cozy host family En dejlig familie i storbyen Search aupair family north Copenhagen/Sjælland Young Zimbabwean girl looking for, fun, loving and outgoing family Sjov og erfaren barnepige Filipina aupair already in Denmark Barnepige (deltid) søges til Selma 15mnd. Dear host family!! hej alle glade forældre Erfaren pige :) humoristisk og ansvarsfuld ung kvinde Sød, ansvarsbevidst og børneglad ung pige søger familie Sød familie på 5 søger barnepige og rengøring Barnepige Ansvarlig og erfaren hjælp i huset Need host family  ( i´ll pay my own ticket if its a problem) responsible, polite and cheerful aupair! looking for family host. looking for au-pair ASAP in Aarhus(denmark) Information.
© 2002 - 2012 Ung-i-huset.dk v. MipsWeb
Acceptance Mark 
design by: concept interest