| 23-03-2009 08:41 |
Sabrina og Jesper Larsen
|
HJÆLP | Hej. :)
jeg skal have passt min søn på 7 mdr. fra 7.30-14.30, nogle dage vil det først være fra
9.30-16.30. Det er maks 7 timer om dagen (oftest kortere).
Vi søger en dansk pige, og vi har plads til at hun får et værelse med tv, seng, bord, m.m.
og hun får også en bil til rådighed.
Vi vælger at køre igennem kommunen, men hvor meget skal hun så have i løn?
og hvis ikke hun bor ved os?
Jeg ved kommunen betaler 75% af lønnen til et bestemt beløb, men hvor meget er det?
Hun skal kun passe barnet - ikke gøre rent!
Vi havde en der tog kontakt til os, men hun forventede 15.000 kr.
Jeg var chokket, for det fik jeg ikke engang udbetalt da jeg var pædagogmedhj. i en børnehave...
Håber jeg høre fra nogen der kan hjælpe :)
Bedste hilsner
Sabrina
|
|
| 23-03-2009 10:23 |
Gitte Andersne
|
Re: HJÆLP |
Hej Sabrina.
Jeg er en pige på 24 år der selv har været ung i huset et par gange og lønnen svinger meget.
Et tredige sted fik 4000 kr. for 40-45 timer om ugen med meget rengøring. Alt fra tøjvask, lægge tøj sammen på en speciel måde, købe, gøre rent i hele huset mm. Skulle passe en dreng på ca 8 md.
Det ene sted fik jeg 5000 kr om måneden for en arbejdsuge på ca 35-45 timer, hvor jeg skulle passe en pige på godt et år, to hunde og gøre rent. Alt fra opvaskemaskine, gulvvask, badeværelse mm.
Et andet sted fik jeg 5300 kr. (havde været der en gang før som ung i huset, så fik nogle hundrede extra end første gang) Der skulle jeg passe en pige på 5 mdr og diverse huslige ting. Ikke noget vildt. Kun lige lægge tøj sammen, støvsuge, bage engang imellem. ca 30-35 timer om ugen.
Tror det ligger mellem 3500 -7000/8000 alt efter alder, hvor i landet, erfaring mm.
Håber i kan bruge det og held og lykke med ung i huset.
|
|
| 10-05-2010 11:21 |
Familien Olesen
|
Re: HJÆLP |
På kommunens hjemmeside under børnepasning, kan du se tilskudreglerne... De står under privat pasning. I vores kommune giver de også 75% af lønnen i tilskud, men det er pr. barn + evt. søskenderabat.
Vi regner med at give 5000-6000 i løn + kost og logi, samt. evt. bil til rådighed eller buskort.
Og her skal der passes 2 børn på 1 og 2 år, samt lettere rengøring.
Håber du kan bruge mit svar til noget.
Mvh
Mie
|
|
|