Forum - UNG I HUSET
Forum > Forældre til forældre > Filippinske au pairs i Risskov

Svar indlæg

17-10-2008 21:38

Tine Ravn Holmegaard

Filippinske au pairs i Risskov

Kære alle,

I onsdags (d. 15/10) ankom vores første au pair - "Maru" fra Filippinerne. Han (sic!) er 26 år gammel, og hans svigerinde samt en bekendt bor i hovedstadsområdet. Han virker til at være en aktiv og udadvendt fyr, og vi vil gerne, at han kan lære nogle venner at kende, idet vi faktisk kun har arbejde til ham 3 dage ugentligt. Derfor er vi obs på, at han skal have nogle relationer, så han ikke keder sig og får hjemve...

Maru er indforstået med denne annonce, men han har endnu ikke en dansk telefon, så i stedet kan han kontaktes via sin værtsfamilie (Tine og Kurt): 86 18 75 99.

Glæder os til at høre fra andre, som også har au pairs.... (behøver ikke nødvendigvis at være filippinske au pairs, men på Borgerservice fik Maru at vide, at der de sidste par dage er ankommet 3 andre filippinske au pairs til Egå / Risskov-området, så der må jo være nogen derude).

KH

Tine

19-10-2008 21:19

Kira Hansen

Re: Filippinske au pairs i Risskov

Hej Tine

VI får en au-pair fra Filippinerne her i starten af november, hvis det altså lykkes os, at få hende hertil. Måske hun er interesseret.

Men jeg har lige et spørgsmål til dig, nu jeg se, at du lige har været turen igennem.

Vores au-pair skriver til os, at vi skal bestille billet til hende, før hun kan tage på ambassaden og få visa i sit pas - hun skriver ligeledes, at hun skal have en returbillet, for at få lov til at rejse ud af landet.

I følge de papirer, vi har modtaget fra udlændige styrelsen, står der, at vi ikke skal bestille flybillet, før visa er sat i passet - det er fordi, hvis der opstår problemer, så skal afrejsedagen måske flyttes.

Er der fortsat problemer for au-pairs med at få lov til at rejse ud af landet? Skal hun have en returbillet?

Skal hun kunne fremvise dokumentation på at billetten er bestilt, når hun er på ambassaden? Eller kan vi vente med at bestille den til formalia er i orden?

Er der andre, som eventuelt kender svarene på nogle af mine spørgsmål, så er I meget velkomne.

VH Kira Hansen

19-10-2008 21:46

Rikke Koustrup

Hej Kira, Vi har nu nr 2 aupair fra Filippinerne, og begge har måtte betale for, at blive eskorteret gennem lufthavnen i Manila. I skal ikke købe en flybillet før hun har fået sit visa, da det ikke er til at vide, hvornår ambassaden beslutter sig for, at give hende det. Jeg har hørt om flere, som måtte vente længe. Vores aupair siger, at det er bedst, at købe en returbillet. Nogle køber en returbillet til Hong-Kong, så det ser ud som om, at aupairen skal være turist der en uges tid, og så køber man en enkeltbillet fra Hong-Kong til København. det er sådan cirka samme pris.

21-10-2008 17:47

Karina

Hej Kira

enkelt billet er godt nok.
send mig din privat email eller hjemme telfnmr, så ringe jeg til dig.

Mvh
Karen

22-10-2008 08:08

Tine Ravn Holmegaard

Til Kira:

Vi har jo - som du også skriver - lige været turen igennem: Jeg købte en enkelt-billet til Maru. Den gik tilfældigvis over Hongkong, men det var ikke intenderet. På opfordring vil Udlændingeservice afventede vi, at Maru fik sin opholdstilladelse.

Jeg tror, at det er almindeligt, at man fra Filippinerne skal bestikke personalet i lufthavnen? Jeg talte med både Udlændingeservice og Maru om det, lige da han var kommet: Faktisk er det ulovligt for filippinere under 25 år at rejse ud af landet som au pairs i udlandet. Det anede jeg faktisk ikke. Men den danske regering har angiveligt valgt ikke at gribe til sanktioner og støtte op om filippinsk indenrigspolitik.

Et lille tip til kommende "forældre": Vi havde det rigtig rart med at have taget et par fri-dage til at få hilst ordentligt på hinanden. Det er en stor mundfuld at forlade sit (tropiske!) hjemland og lande i efterårs-Danmark. Desuden vil der også være jetlag at slås med de første par dage...

Bedste hilsner

Tine

22-10-2008 16:07

Kira Hansen

Hej

Tak for alle svarene

Min email adresse er nightfall2002 @ hotmail . com

mellemrummene skal fjernes ved brug, gider bare ikke, at adressen bliver snuppet til spam ;o)

VH Kira

Newest profile
i am looking family in kobenhavn, i am already in kobenhavn Thai aupair currently in Denmark is seeking a cozy host family En dejlig familie i storbyen Search aupair family north Copenhagen/Sjælland Young Zimbabwean girl looking for, fun, loving and outgoing family Sjov og erfaren barnepige Filipina aupair already in Denmark Barnepige (deltid) søges til Selma 15mnd. Dear host family!! hej alle glade forældre Erfaren pige :) humoristisk og ansvarsfuld ung kvinde Sød, ansvarsbevidst og børneglad ung pige søger familie Sød familie på 5 søger barnepige og rengøring Barnepige Ansvarlig og erfaren hjælp i huset Need host family  ( i´ll pay my own ticket if its a problem) responsible, polite and cheerful aupair! looking for family host. looking for au-pair ASAP in Aarhus(denmark) Information.
© 2002 - 2012 Ung-i-huset.dk v. MipsWeb
Acceptance Mark 
design by: concept interest