Forum - UNG I HUSET
Forum > Forældre til forældre > hvem betaler rejsen ? for en aupair

Svar indlæg

07-09-2008 22:02

Tine

hvem betaler rejsen ? for en aupair

hej
Vil meget gerne have lidt hjælp fra alle jer erfarne. Vi er lige gået igang med at aftale med en pige fra filipinerne at hun skal op og være aupair hos os.

men nu er jeg lidt ny i dette felt, hvem betaler denne rejse ? Hvad koster den ? Og skal jeg booke billetten eller gør de selv det ? Hvilke erfaringer har i andre med dette ?

Står man så med et skilt med navn på når man henter hende i lufthavnen ?
Tager man i mod med et knus ?

Har det ikke været svært for jer andre at ligge en plan fra start som passede alle ?

Håber virkelig nogen af jer lige har 5 min !!
mvh
Tine

09-09-2008 08:57

Rikke Koustrup

Re: hvem betaler rejsen ? for en aupair

Hej Tine, Vi har en sød aupair fra Filippinerne, og vi har betalt hendes rejse begge veje. Det er de færreste Filippinere, der har råd til at betale sådan en høj pris- så skal de ihvertfald ud og låne pengene.Du kan købe hendes rejse på nettet, som e-ticket, og så sende den til hendes e-mailadresse. Den koster omkring 8-9000 kr.Det er vigtigt, at hun får en returbillet, da hun ellers ikke kan komme ud af lufthavnen i Manila. Næsten alle aupairs får lov at betale omkring 1500 kr for at komme ignnem lufthavnen, da det er ulovligt at tage til Danmark, som aupair. Vores aupair er så heldig, at hun har et familiemedlem, som arbejder i lufthavnen, så hun kunne gå lige igennem. Vi aftalte med hende, at hun skulle aflevere sin billet til os, når hun kom hertil, og hvis hun så på et tidspunkt ønskede at skifte familie, ville den nye familie betale hjemrejsen. Dette tror jeg heldigvis ikke bliver aktuelt, for hun virker glad for at være her. Vi tog imod hende med et stort knus i lufthavnen- selvfølgelig ikke fra min mand...venlig hilsen Rikke

28-12-2008 10:00

Tine

Hej Rikke

Tak for dit svar. Lyder som en god ting det hele og en god historie.
Ville ønske der kun vare gode historier. Har du hørt om at en aupair skal give 15000 af deres penge for at komme igennem lufthavnen ?
MVh, Tine

12-02-2009 09:21

Rikke Koustrup

Hej Tine, Vores aupair siger, at nogle betaler mere end 15.000 for at komme gennem lufthavnen. Nogle Filippinske aupair-bereauer tager 50.000 for at hjælpe pigerne til Danmark.

Newest profile
i am looking family in kobenhavn, i am already in kobenhavn Thai aupair currently in Denmark is seeking a cozy host family En dejlig familie i storbyen Search aupair family north Copenhagen/Sjælland Young Zimbabwean girl looking for, fun, loving and outgoing family Sjov og erfaren barnepige Filipina aupair already in Denmark Barnepige (deltid) søges til Selma 15mnd. Dear host family!! hej alle glade forældre Erfaren pige :) humoristisk og ansvarsfuld ung kvinde Sød, ansvarsbevidst og børneglad ung pige søger familie Sød familie på 5 søger barnepige og rengøring Barnepige Ansvarlig og erfaren hjælp i huset Need host family  ( i´ll pay my own ticket if its a problem) responsible, polite and cheerful aupair! looking for family host. looking for au-pair ASAP in Aarhus(denmark) Information.
© 2002 - 2012 Ung-i-huset.dk v. MipsWeb
Acceptance Mark 
design by: concept interest