jonas
en dreng der passer børn ?
hej jeg er en dreng på 19 år med stor kærlighed til børn. er det forkert at andsætte en dreng til at passe børn ? Pga. af alle de rygter osv der har været.? Kom med jeres mening, hvad syns i ? Hilsen Jonas (:
Rikke Panhardt
Re: en dreng der passer børn ?
Hej Jonas :) Jeg synes det er helt okay, hvis du har lyst til og passe børn. Du kan jo lave et ligeså godt stykke arbejde som os piger kan. Jeg synes bestemt ikke at man skal gøre forskel bare fordi du er en dreng :) Rikke.
Nina Henriksen
ja, hvis du har lyst . Kan jeg overhovedet ikke se noget problem :)
louise holm
hejsa egentlig er der jo ikke noget problem idet. men jeg ved også fra mig selv (er som forældre) at det lyder underligt at en dreng på 19-20 år ønsker at være ude som ung i huset og passe børn og ordne hus. hvis der er en pædagorisk interesse skulle du hellere vælge at gå den vej og måske starte som pædagog medhjælper i børnehave eller sfo. held og lykke herfra
Christina Fast
Jeg synes da også det er helt fint, når fyre gerne vil passe børn, enten i dagpleje, børnehave eller SFO osv.. Men jeg må indrømme at som forælder tager jeg personligt mine forbehold.. Man hører så utrolig meget i nyhederne, forfærdelige ting, som man aldrig ønsker skulle ramme end egne børn. Uden at skrive præcis hvad jeg mener tror jeg godt alle ved det... Jeg ved da også godt at det måske er 1 ud af 10.000 fyre der er de forkerte, men desværre tror jeg man som forælder har svært ved at forholde sig til "det er kun få der er sådan".. For tænk hvis nu man er den uheldige forældre.. Det ville ikke være til at bære.. Så derfor må jeg nok indrømme at jeg hellere vil være lidt streng på det område, hvis jeg ikke tager chancen, så er der ikke noget mulighed.. Det jeg har skrevet er ikke ment som ondt mod dig, jeg er helt sikker på at du bliver alletiders pædagog (Synes at have læst et sted at det er det du gerne vil?) for der er jo faktisk brug for pædagoger af det mandlige køn, til at spille fodbold, klatre i træer osv.. Jeg har selv været i børnehave og arbejde og de andre kvinder kiggede da noget skævt da jeg begyndte at klatre i træer og spille fodbold med ungerne.. Men det har børn jo også brug for at lære... Synes du skal holde godt fast i din drøm, hvis du virkelig ønsker det så skal det nok lykkedes for dig.. Og så lad være med at slå dig ud af pesimistiske og overbeskyttende forældre som mig :-)