Forum - UNG I HUSET
Forum > Din mening > JULEGAVEBUDGET

Svar indlæg

02-01-2007 00:54

Nanna

JULEGAVEBUDGET

Hej, jeg er 15 år, og barnepige hos en rigtig venlig familie ca. 3 timer om ugen. Får 50 kr. i timen + transport. Passer 2 drenge på 6 og 9.

Sidste år gav de mig en julegave (og jeg blev ret overasket, så havde slet ik købt nogen til dem) og de gav mig for ca. 100 kr.

I år ville jeg så osse give dem én, så jeg fandt nogle racerbilerhalløj som drenge nu elsker til omkring 100 kr. Men så gav de mig en gave, og der var sku for 350 kr. i den.

Det er rimelig vildt, og jeg tænkte på om i ikke synes det er ret meget? det er selvfølgelig dejligt med sådan en rar familie, men alligevel, det er ret mange penge.

Giver i julgave til din barnepige? / Giver du julegave til de børn du passer?

02-01-2007 13:55

Karina B. Evers

Re: JULEGAVEBUDGET

Hej Nanna!

Jeg er så "hård", at jeg ikke giver gaver til de børn jeg passer, men også kun fordi jeg passer omkring 15 børn i det hele, og det har jeg simpelthen ikke råd til, hvis jeg skal give dem noget fornuftigt! Jeg har været plaget af dårlig samvittighed pga. min beslutning (et par familier har givet mig julegaver for op til 500 kr.), men efter at have snakket med familie og venner om det, har de sagt, at familierne sikkert blive glad for, at jeg bliver glad, fordi de er glade for at have mig, og det synes jeg også, at du skal tænke! :-) Du har også givet børnene noget de blev glade for, og det er jo det, der tæller! :-)

De børn jeg har passet på fuldtid har heller ikke fået for mere end en 100-150 kr., og forældrene har også en større indtjening end du har!

Mvh Karina

09-01-2007 11:53

Louise Ørskov

Hej.
Jeg faldt lige over indlægget og synes ikke du skal skamme dig over at du får en dyr julegave fra dit arbejde. jeg har passet børn for 2 familier i 4 år fra jeg var 15 og har givet børnene julegaver og fødselsdagsgaver, men da der er 2 børn i hver familie har jeg sat mit buget til at hvert barn får for max 100 kr. Den ene familier har jeg fået store julegaver af (omkring 350-500 kr) og jeg blev da noget overrasket, men de bestemmer jo selv hvad de har råd til at give.
Du skal bare være glad for at du har en sød familie der hvertsætter hvad du gør for dem.

05-03-2007 15:49

Louise

jeg har plejer at give til børne for 100kr hver når det er julegave og omkring de 150kr når de har fødselsdag..
-du skal bare være glad for de viser de er glad for dig og giver dig julegaver.
familien ved jo godt hvad du tjener og tro heller ikke de vil have at du skal bruge hele den løn som du tjener hos dem på deres børn..

Newest profile
Filipina aupair already in Denmark Barnepige (deltid) søges til Selma 15mnd. Dear host family!! hej alle glade forældre Erfaren pige :) humoristisk og ansvarsfuld ung kvinde Sød, ansvarsbevidst og børneglad ung pige søger familie Sød familie på 5 søger barnepige og rengøring Barnepige Need host family  ( i´ll pay my own ticket if its a problem) responsible, polite and cheerful aupair! looking for family host. Livsglad pige søger arbejde, som Au pair eller barnepige! looking for au-pair ASAP in Aarhus(denmark) Information. Søger job som barnepige i Midtjylland! :-) EYCEE FLORD CONCEPCION CABALLES Analisa, 24 years, fun and loves children and well-educated seeks job in Copenhagen or nearby Copenhagen hi..i am looking family in norway Looking for a new host family. ASAP 23-årig pige med erfaring, som har prøvet lidt af hvert
© 2002 - 2012 Ung-i-huset.dk v. MipsWeb
Acceptance Mark 
design by: concept interest