| 10-04-2007 17:19 |
Mette Boldes
|
Hvad skal lønnen være | Jeg har søgt rundt her på hjemmeside for at finde ud af hvad vi skal give vores pige i huset. Arbejdes tiden er fra 7.30 - til 15.00 el. 16.00 ca. 40 timer.jobbet skal indeholde pasning af en 10 mdr. pige let rengøring, tømme opvaskemaskinne, hænge tøj op, let køkken hjælp; skrælle kratofler, bage en gang imellem. Skal ikke bo hos os. Vi betaler bus kort og stiller cykle til rådighed. Vi bor 3 km. væk fra en bybus stoppested, mens skole bussen fra oplandet holder uden for vores dør.
vi tænker 6500 kr ialt, er det for lidt ?( tilskud fra kommunen :fritvalgsordningen. er indberegnet i de 6500 kr.)
Hvad skal en have under 18 år og hvis hun er 18 eller over ??
Håber at der sidder nogen med noget erfaring omk. dette.
Venlig hilsen
Mette
|
|
| 10-04-2007 18:48 |
Line Jensen
|
Re: Hvad skal lønnen være |
hej mette... Jeg er ikke forældre men en som har været barnepige... jeg passede 2 drenge og der fik jeg 8000, så 6500 for et barn lyder meget rimeligt.. jeg er 20 år...
|
|
| 11-04-2007 08:39 |
nadja petersen
|
Hej Mette..
Jeg skal selv starte som ung i huset, under fritvalgs ordningen, efter sommerferien.
Og efter aftale med min familie, får jeg mellen 7 og 8000 kr. om månden. og jeg skal kun passe deres børn, og så selvfølelig rydde op efetr os selv. Men ikk gøre rent og alt det med vaske tøj.
Hilsen Nadja
|
|
| 11-04-2007 11:49 |
Rebecca Andersen
|
Hej,
Jeg er i huset hos en familie med tre børn (7, 4 og 1 år). De to store er i instution, hvor jeg så passer den lille hjemme. Jeg får 7184,-
Også under fritvalgsordning. Jeg sørger først og fremmest for børnene, henter bror i børnehave, tømmer/fylder opvasker, op-og-ned tagning af tøj, støvsuge en gang imellem og selvfølgelig rydde op efter sig selv. Dog bestemmer jeg selv, hvad jeg vil den enkelte dag, bare de ikke kommer hjem til en masse rod:-) Jeg er 18.
En på 18 eller derover bør have lidt mere i løn, da de skal betale husleje osv. De under 18 kan godt få lidt mindre, men bare I og den unge pige er tilfredse, går det nok!
Hilsen Rebecca
|
|
| 11-04-2007 13:33 |
Michelle
|
Hej.
Jeg var 17 år, da jeg var ung pige i huset, der passede jeg fire børn i alderen 2-8, den mindste passede jeg hjemme hele dagen, de andre når de kom hjem fra børnehave og skole.. Derudover gjorde jeg en masse rent, støvsugede hver dag, vaskede gulv, skrællede kartofler, ordnede vasketøj, tørrede støv af.. Jeg fik 4000 kr, og ingen feriepenge. Nu synes jeg min løn var lav, ift. alt det jeg lavede, men på den anden side elskede jeg børnene og jeg havde jo ingen store udgifter da jeg boede hjemme..
|
|
| 13-04-2007 19:31 |
Malene Højer
|
Jeg arbejder pt som ung pige i huset.. jeg får 4500.. de har 4 børn, den mindste er hjemme hele dagen! De er medlem af fritvalgsordningen fra komunen (:
|
|
| 10-05-2007 15:53 |
Sandra seratski kønig
|
Hej ..
Jeg har lige været ung i huset og passede to små piger og gjorde rent, ca. 50timer om ugen.
jeg fik 10.000 i måneden
|
|
| 21-02-2008 00:06 |
vicki pedersen
|
4500kr under fritvalgsordningen plus kost og logi. ellers ca. 7500kr som hjemmeboende.
|
|
| 26-04-2008 20:41 |
louise holm
|
når det er med frit valg ordningen er der altså meget stor forskel på hvad kommunen vil give i tilskud. kbh kommune giver et stort tilskud og ude på vest sjælland er det betydeligt lavere og det har da en stor betydning på hvor meget de enkelte familier kan betale. Men klart da hvis det er en som ikke bor hos familien skal lønnen jo være lidt højere. husk bare at det er oplevelser for livet og det er svært at sætte beløb på, synes det er synd at det oftest bliver valgt ud fra lønnen i stedet for selve familien !!!
vi søger efter en dansk pige og vil helst gerne have hun bor hos os, så det er jo rene lommepenge hun får i løn og ja, det synes jeg da er yderst fornuftigt i forhold til hvad jeg selv har til bare at bruge som jeg lyster.
|
|
|