| 05-07-2010 18:20 |
Lena Wrængmose Jakobsen
|
Er det fair???? | Hej alle sammen :)
Jeg er ung pige i huset ved Århus hos en familie på 3 . Jeg henter deres søn på 3 år i børnehave, men i den tid hvor jeg 'bare' går hjemme skal jeg gøre rent. (og det er altså hver dag !!).
Er det fair at man bliver brugt som rengøringsdame og ikke børnepasser, og er det fair at jeg først har fri kl. 19 om aftenen ?
Jeg får 6000,- om måneden.
|
|
| 05-07-2010 19:28 |
Katrine
|
Re: Er det fair???? |
Altså det kommer jo an på hvad der står i din kontrakt, og hvad i har aftalt?
Går ikke ud fra du gør rent konstant mens han er i børnehave?
|
|
| 05-07-2010 22:11 |
Julie
|
hvad? Gør du rent i hele huset hver eneste dag?
Du aflevere drengen om morgen og henter ham om eftermiddagen og det skulle du ha 6000kr for???
Bor du hos dem?
|
|
| 05-07-2010 22:21 |
Lena
|
Jeg henter ham kun i børnehave, og passer ham så til hans mor kommer hjem kl. 19 ..
Jeg får udleveret opgaver hver dag, som at vaske gulv eller tørre støv af .. Altså ikke det samme hver dag, men der er altid nogle opgaver skrevet ned på et stykke papir...
i min kontrakt med dem står der at jeg skal gøre rent 3 timer om ugen udover at passe ham, men kan det passe at det også gælder at rydde op efter dem og vaske deres tøj, og ikke kun drengens?
|
|
| 06-07-2010 00:23 |
Julie
|
så hvad du har ham ca 4 timer om dagen, og så 3timer regøring.?
ja, man kan godt komme til at rydde op efter dem, det er jo regøring. vaske tøj, ja det kan man godt.. regner ikke med de efterlader et hjem der ligner en der har kastet en bombe, som du så skal gøre rent..
selvfølgelig kunne de godt selv sætte vasken over, og så kunne du hænge det op.
jeg fik 5200 hos en familie med fem børn, hvor den yngeste var hjemme, og jeg skulle også gøre rent hver dag. skiftevis oppe og nede, de havde et meget stort hus. også selv at alle børnene var hjemme, plus aftensmad.
så i teorien, synes jeg ikke du har noget at klage over.
Jeg synes det er fair nok.
|
|
| 06-07-2010 16:02 |
Katrine
|
Det synes jeg er helt fair, faktisk mere end fair, taget din løn i betraktningen
Jeg gør også rent når ungerne sover.
|
|
|