Forum - UNG I HUSET
Forum > Din mening > Løn til barnepige?

Svar indlæg

11-02-2009 07:23

Lene Pedersen

Løn til barnepige?

Jeg har tidligere med held søgt og ansat barnepige herinde. Det er godt nok 3-4 år siden, men dengang lå min aflønning på 50-60 kr i timen for et barn på blot få måneder.

Nu søger jeg igen, og har fået kommentarer på, at et udgangspunkt på 50 kr i timen er for lidt. Det drejer sig om et barn på 4 år, og udgangspunktet er, at han er lagt i seng. Vedkommende kan altså frit læse lektier, se tv, høre radio eller bruge vores computer i arbejdstiden. Der skal blot holdes en volumen, hvor min søn ikke vågner, og så skal de selvfølgelig stå til rådighed, hvis han skulle vågne og stå op.

Undskyld mig, men 50 kr i timen for at skulle være i en lejlighed i et par timer? Jeg viulle mene, det er godt betalt. Hvad forventer folk? Er det mig, der er noget galt med?

11-02-2009 23:41

Katrine

Re: Løn til barnepige?

Altså jeg ville da med glæde tage det job, jeg synes det lyder helt fair..
Man plejer at sige 50-60 kr i timen (hvis det er direkte).

Men når barnet, skal sove i det tidsrum, synes jeg at 50 kr er total iorden :)

24-02-2009 22:24

Britta Bendix Jensen

Altså jeg mener ikke, at barnepigen skal betales mindre fordi barnet sover. Siger pigen ja til at passe dit barn, kan hun jo at gode grunde ikke arbejde andre steder. Jeg synes ofte at jeg kan fornemme på forældrene, at de forventer at barnepigerne gør jobbet for deres blå øjnes skyld. Derudover mener jeg også tit man får hvad man betaler for.

Men tilbage til spørgsmålet :) Lønnen på ca. 60 kr./timen er helt iorden til piger under 18 år, men jeg mener helt sikkert at piger over 18 år skal aflønnes med ca. 80 kr/timen.

Tror helt sikkert at du vil få en mere positiv og stabil barnepige.

15-04-2009 13:50

Louise Bay

Vis du går ind og tjekker løn skal en under 18 have 60 kr i timen og en over 18 have 75 kr i timen.. - også kommer der faktisk tillæg oveni, men er jo forskelligt hvad de unge forventer.

- vil også mene at en barnepige skal have det samme i løn om barnet sover eller ej, for de er der stadig og er på arbejde.. - jeg tager selv 75 kr i timen, også er det lige meget om barnet sover, eller om du skal underholde dem.

15-04-2009 13:50

Louise Bay

Vis du går ind og tjekker løn skal en under 18 have 60 kr i timen og en over 18 have 75 kr i timen.. - også kommer der faktisk tillæg oveni, men er jo forskelligt hvad de unge forventer.

- vil også mene at en barnepige skal have det samme i løn om barnet sover eller ej, for de er der stadig og er på arbejde.. - jeg tager selv 75 kr i timen, også er det lige meget om barnet sover, eller om du skal underholde dem.

22-11-2009 20:57

louise nielsen

jeg gad godt passe dit barn for den løn i timen det syns jeg er en fære løn
50-60 kr i timen det er en rimelig pris syns jeg

12-12-2009 16:28

jette richard rathleff

hejza lene.

jeg håber du finder en til at passe dit barn. og 50 kr i timer lyder helt fint der er ikke så mange penge i det længer. jeg arbejder selv som børnepasser og jeg får 6000 udbetalt i mdr. og jeg arbejde ca 37 timer

04-01-2010 14:01

Tina Nedergaard

Hej, jeg ved ikke, hvad der er "rimeligt" at få i timen som barnepige, da det afhænger af alder, ansvar m.v. Hvis du under dit fravær hurtigt og nemt kan komme hjem eller har en back-up på er situationen anderledes end hvis personen også skal kunne håndtere en vanskeligere situation. Jeg synes godt du kan skelne imellem vågne og sovende timer, da barnepigen kan kombinere jobbet med lektielæsning m.v., når barnet sover. Det kan man ikke i dagtimerne. Prøv dig frem og held og lykke. Til unge som synes, at det er en dårlig løn, skal I lige overveje, at andre arbejdsgivere kan trække lønnen fra. Det kan man ikke, når man som privat ikke er registreret og det er familierne typisk ikke og de kan under ingen omstændigheder trække lønnen fra.

04-01-2010 14:13

Britta Bendix Jensen

For mig er barnepige jobbet på lige fod med andre fritidsjob, så jeg forventer en tilsvarende løn. At forældrene ikke kan trække det fra, er ikke noget vi skal tage hensyn til. Forældrene vælger jo selv at anvende en barnepige for at komme til møder, kommer i fitness og ud at spise med hinanden.

Så synes egentlig, at det er okay at kræve en ordenlig løn som er tilsvarende med andre arbejdspladser, især da arbejdstiderne ofte ligger uden for en normal arbejdsdag.
Under 18 år = 60 til 90 kr./timen
Over 18 år = 80 til 110 kr./timen

06-01-2010 17:35

Peter Gosvig

80 - 110 kr i timen - ja det er en fair pris hvis der bliver betalt skat af det
når skatten så er trukket er du på 40 - 55 kr i timen.

vi har vores børn i dagpleje og hvis du regner vores dagplejers løn ud ligger den på 40 kr i timen før skat.

siger ikke at man ikke må være god ved en barne pige - men at regne med at få 100 kr sort i timen er vel lige optimistisk nok :)

vi har 2 unger 6 mdr og 2 år - og vores barne pige er glad ved 75 kr i timen

mvh
Peter

© 2002 - 2007 Ung-i-huset.dk