Forum - UNG I HUSET
Forum > Børn og pasning > hvad forventer i af jeres ung pige i huset?

Svar indlæg

23-06-2009 12:25

honey

hvad forventer i af jeres ung pige i huset?

Jeg har fået arb på en gård på sjælland som ung pige i huset.
Hver morgen står jeg op kl 6.30 for at få børnene op og i skole. Derefter passer jeg parrets baby. Det foregår på en gård så der er meget arb. Forældrene er stortset aldrig hjemme så jeg passer ungerne og er altid først færdig ved 23 tiden. Jeg skal kare al hovedrengøring og børnene ser mig som en tjenestepige der skal ordne efter dem.
I må ikke misforstå mig, på trods af det synes jeg er at det er en okay familie at være havnet i, men føler mig bare så kvæstet og brugt hver aften.

Jeg har ingen fridage og det kommer kun an på hvornår de synes jeg kan få fri. Så der er intet socialt liv. Lønnen er 3000 plus kost og logi.
Jeg vil bare høre hvad i forventer af ung pige i huset? hvornår bør jeg få fri hver dag? og hvad med hensyn til fridage, hvad har jeg krav på?

På forhånd tak.

23-06-2009 16:13

Katrine

Re: hvad forventer i af jeres ung pige i huset?

Altså det kommer vel an på aftalen og kontrakten.
Der skal jo stå i kontrakten som du har underskrevet hvor mange timer du skal arbejde der.

Ved ikke sådan hvad reglerne er.

Jeg arbejder selv 37 timer om ugen og tjener 6250 kr om måneden.

24-06-2009 12:16

honey

Jamen der er ikke udarbejdet en kontrakt. det er første gang jeg prøver det, og de har ikke fortalt om kontrakt eller noget. ´Men hvis man skal tage det i timer så arbejder jeg måske lige voldsomt nok. Men er glad for at være her. ungerne er for det meste søde. Men det ville være rart at vide hvor meget der forventes at jeg skal arbejde for de 3000 jeg får om måneden.

24-06-2009 16:27

Katrine

Tjener du pengene sort da? - I så fald tror jeg ikke du har nogle rettigheder.

Det er en god ting med en kontrakt, så ved du hvad de forventer/forlanger af dig, og de ved hvad de får af dig - hvis du forstår.

29-06-2009 00:26

honey

nej, det er ikke sort.
jeg er 17, så det er frikort.
Det er bare som om at familien ikke vil tage sig tid til kontrakt, eller nogen ting.
Jeg har spurgt et par gange den sidste månede, men de smyger sig nærmest uden om hver gang.
Og sådan noget som adresseflytning og bank og sådan nogle ting har de også let og elegant smyget sig uden om. På trods af at jeg har spurgt op til flere gang, Det er nogle meget vigtige ting, som de ikke har tid til. og det finder jeg en smule mærkeligt.
så må man lige tage sig tid.
Men jeg føler ikke at jeg kan overskue det her, jeg har aldrig oplevet så meget rod. Der er ingen der ryder op efter sig selv og de forventer at jeg skal gøre alt. ungerne tror nærmest jeg er tjenestepige og hver gang beder dem om at tage noget med udefra som deres legetøj eller tøj, siger de "det må du gøre, du er ung pige i huset" og føler mig af den grund´ikke som et medlem af familien. jeg har prøvet at tale med forældrene om det, men der er ikke kommet noget godt ud af det.

Jeg havde bare forestillet mig det lidt anderledes end det er.
At jeg skulle vaske tøj, støvsuge, vaskegulv, tømme opvasker og sætte i den, og hvad den normale rengøring ellers kræver, men at folk også godt kunne ordne efter sig selv i stedet for bare at smide det og smutte.
Og så havde jeg forestillet mig at jeg skulle passe ungerne, og hygge med dem til ved en 18-19 tiden hvor jeg kunne gå ind på værelset og være lidt selv. Og så deltage alt efter humør og aftale.

ville bare være rart at have lidt fritid og en fridag engang i mellem :)

29-06-2009 09:17

Katrine

Jeg var skredet for længst!
- Sorry men det lyder virkelig ikke som et rart sted

17-07-2009 16:47

Marie H Fischer

Hej.

Jeg har selv været ansat uden nogen kontrakt, eftersom jeg valgte en familie i Norge som selv lige vær flyttet der til. De havde aldrig haft en au pair før, men vi indgik en aftale, at jeg skulle gøre rent en gang om ugen, imens pigen sov. Derud over skulle jeg støvsuge 3 gange ugenligt eftersom de havde hund. Jeg ordene også strygetøjet, og ellers tog jeg mig af pigen fra kl 8-16 fra mandag til fredag, og FRI hver weekend. Jeg fik 4000,- udbetalt, med kost og logi oven i.
De havde også en datter mere, som jeg hentede i skolen kl 14. hver eneste dag, hun troede også på et tidspunkt jeg var hendes tjener, hvor jeg pænt fortalte hende jeg ikke var det, og snakkede med familien omkring dette, det blev løst på ingen tid.

Så jeg syndes selv du skal kontakte den nærmeste kommune og fortrælle at du er ung i huset, og fortræl hvad de forventer af dig. ellers syndes jeg du skal pakke dine ting og smutte der fra hurtigs muligt.

Mvh Marie

Newest profile
i am looking family in kobenhavn, i am already in kobenhavn Thai aupair currently in Denmark is seeking a cozy host family En dejlig familie i storbyen Search aupair family north Copenhagen/Sjælland Young Zimbabwean girl looking for, fun, loving and outgoing family Sjov og erfaren barnepige Filipina aupair already in Denmark Barnepige (deltid) søges til Selma 15mnd. Dear host family!! hej alle glade forældre Erfaren pige :) humoristisk og ansvarsfuld ung kvinde Sød, ansvarsbevidst og børneglad ung pige søger familie Sød familie på 5 søger barnepige og rengøring Barnepige Ansvarlig og erfaren hjælp i huset Need host family  ( i´ll pay my own ticket if its a problem) responsible, polite and cheerful aupair! looking for family host. looking for au-pair ASAP in Aarhus(denmark) Information.
© 2002 - 2012 Ung-i-huset.dk v. MipsWeb
Acceptance Mark 
design by: concept interest