Forum - UNG I HUSET
Forum > Børn og pasning > hvad må man kræve af en ung pige i huset

Svar indlæg

18-06-2009 21:21

louise pedersen

hvad må man kræve af en ung pige i huset

jeg har en pige på 17 år til at passe mine tvillinge drenge, jeg kræver ikke meget andet end at hun stimulerer drengene leger med dem hygger med dem og alt det man nu gør med drenge på 1 år ud over det kræver jeg at huset ser ud som det gjorde om morgenen nur hun møder ikke meget husligt arbejde men lidt ryde op efter sig selv og drengene, det kan åbenbart være svært for sådan en pige og jeg er da ked af at skulle bruge alle mine aftener på oprydning efter det også fordi vi ialt har 4 børn man så ikke har den samme tid til havd syntes i er rimeligt .... kan jeg ikke tillademig at sige det ...

18-06-2009 23:23

Katrine

Re: hvad må man kræve af en ung pige i huset

Hmm, det kommer vel lidt an på hvor meget og hvor tit.
Selvfølgelig kan der jo godt ligge noget legetøj nogle steder, som man ikke lige ser, eller har tid til at fjerne.

Jeg er selv 17 og passer en enkelt dreng. (super sød).
Jeg leger med ham og når han sover, støvsuger jeg, vasker gulv, støver af osv.
Så når han kommer op er der rent, men sådan en størrelse kan jo hurtigt ryde noget frem igen. :)

19-06-2009 07:26

louise pedersen

jeg har værken rengørings flip eller noget syntes bare det er vigtigt at man svinger støvsugeren nu hvor de kravler på gulvet og så, er det ting som at rydde op efter mad og tøj og den værste hvis ble spanden er fyldt så bliver bleerene bare smidt på gulvet, det tager mig omkring en time nogen gange længere at rydde op efter det i køkkenet og ved puslebordet

19-06-2009 22:55

Katrine

Ja, okay, det er klamt.

Det ville jeg klart sige til hende :) - Det er ikke for meget at forlange.

20-06-2009 10:16

louise pedersen

tak for hjælpen :)

17-07-2009 17:00

Marie H Fischer

Hej.

Jeg syndes det er en selv følge at man rydder op efter sig selv, og selvf. også efter børnene, og hvis man lige kommer forbi nogle ting som ligger op gulvet, kan man jo lige så godt tage det med og ligge det på plads, hvis man jo alligevel skal den vej. Du kan sagtens forlange af din unge pige at hun skal svinge støvsugeren imens tvilingerne sover, og tømme ble spanden. Men som du skriver har du 4 børn, så jeg tror også den unge pige ku trænge til en lille pause engang imellem. Da det jo godt kan være lidt hårt at passe 4 engang imellem, man holder jo også selv pauser på jobbet så det er rimligt vil jeg mene.

Jeg har selv været ung i huset hos en familie hvor pigen ikke sov særlig længe til middag, så min kontakt person sagde til mig at den halve time som hun sov i havde jeg pause til at slappe af.
Men der forlangte familien heller ikke jeg gjorde rent, andet end det vi selv svinet til.
Men mit råd er at du skal kontakte en kommune og så få afvide hva du kan forlange af den unge pige som i har ansat.

03-01-2010 00:40

Julie

jeg var ung pige i huset, hvor der var 5børn mellem 1 og 9år.

jeg gjorde rent hver dag, enten oppe eller nede.. støvsuge og vaske gulv.

også selv alle børnene var hjemme, og det var aften...

04-01-2010 13:54

Tina Nedergaard

Det er et meget relevant spørgsmål, du rejser. Mine erfaringer er meget blandede. Jeg har haft nogle virkeligt aktive piger i huset, men også nogle for hvem, oprydningen og rengøring bare ikke er noget, som bliver gjort. Jeg finder det meget frustrerende fordi jeg ikke orker oven i arbejdet m.v. at skulle være "bussemand", når man kommer hjem. Jeg har derfor haft tendens til at lade stå til og blot lytte forstående til beklagelser over, at de ikke har det godt og at de har det svært (altså underforstået at der derfor, der ikke er gjort rent). Det er nok ikke en god strategi, jeg tror, at det er bedst at stå fast på de krav, som er formuleret, da den unge startede i huset og ikke være bekymret for en opsigelse. Det er bedre at skifte en ung ud end at have den bekymring eller belastning oveni. Selvom de unge ikke tjener særligt godt ved at være i huset har de accepteret vilkårene og det er meget dyrt for familien, som jo ikke kan trække udgiften fra. Derfor må man også forvente, at det aftalte overholdes.

Newest profile
i am looking family in kobenhavn, i am already in kobenhavn Thai aupair currently in Denmark is seeking a cozy host family En dejlig familie i storbyen Search aupair family north Copenhagen/Sjælland Young Zimbabwean girl looking for, fun, loving and outgoing family Sjov og erfaren barnepige Filipina aupair already in Denmark Barnepige (deltid) søges til Selma 15mnd. Dear host family!! hej alle glade forældre Erfaren pige :) humoristisk og ansvarsfuld ung kvinde Sød, ansvarsbevidst og børneglad ung pige søger familie Sød familie på 5 søger barnepige og rengøring Barnepige Ansvarlig og erfaren hjælp i huset Need host family  ( i´ll pay my own ticket if its a problem) responsible, polite and cheerful aupair! looking for family host. looking for au-pair ASAP in Aarhus(denmark) Information.
© 2002 - 2012 Ung-i-huset.dk v. MipsWeb
Acceptance Mark 
design by: concept interest