Forum - UNG I HUSET
Forum > Børn og pasning > Til forældre: Hvordan skal jeres unge pige i huset/barnepige være?

Svar indlæg

10-03-2009 19:33

Litta

Til forældre: Hvordan skal jeres unge pige i huset/barnepige være?

Hej hej :-)
Jeg vil såmænd bare spørge jer forældre om, hvad I kræver af en ung pige?
Tænker mest med henblik på første gang, I møder hende, og hvad hun skal ha' skrevet i sin profil?
Jeg er nemlig blevet afvist tonsvis af gange med grunde som "du er for lille rent fysisk" (selvom barnet var èt år gammelt og ikke overvægtigt eller noget)´, "vi synes, du bor for langt væk", selvom afstanden var relativt kort - det tog i hvert fald kun ti minutter at komme derhen med bussen, og alle mulige andre mystiske undskyldninger, som ikke har givet mening på nogen måde. For et års tid siden fik jeg rent faktisk et job, troede jeg. Vi skrev i hvert fald kontrakt, og de virkede rigtig glade for mig, mor og søn. Der var ingen far i huset. Men der var gået under et kvarter fra, jeg var gået ud af deres hus, til moren ringede til mig og sagde, at hun rev kontrakten i stykker, da hun alligevel ikke mente, at jeg var den rette. Hendes grundlag for dette var, at jeg ikke virkede helt tryg ved drengen, da jeg kom ind i huset (hvilket fra min side har været generthed, der gik over efter fem minutter, hvorefter jeg snakkede og legede med ham). Og det er altså ikke få gange, jeg har fået mærkelige afvisninger. Tror, jeg har fået de første 10, hvis ikke 15 eller 20. Og de har aldrig sagt det til mig, før jeg var taget afsted, hvor de så typisk ringer eller sender en sms eller mail med afvisning plus tyndt grunlag, som ikke holder.
Og det værste ved det er næsten, at de virker til at synes om mig, når de taler med mig.

Så jeg har simpelthen brug for nogle råd fra forældre - og gerne så mange som muligt.
Hvad er vigtigt hos jeres fremtidige unge pige eller barnepige? Er der ting, I helst ikke vil vide om hende? Og hvad kunne få jer til at fravælge hende?
Ja, og hvad kan få jer til at ansætte hende, ikke mindst?

Håber på mange og seriøse svar, for jeg er mildt sagt træt af at blive afvist uden egentlig at få en ordentlig grund!

Venlig hilsen Litta

14-03-2009 01:16

ninna odgaard steen

Re: Til forældre: Hvordan skal jeres unge pige i huset/barnepige være?

Hej Litta

for mig som mor (og pædagog) er det vigtigste at vide noget om dine holdninger til livet og din personlighed ...

så for mig handler det om hvilket livssyn du har og om jeg tænker at det stemmer overens med min/min families måde at møde livet på.

Er du et mennekse som er glad for dig selv og som trives med de venner du har ...få som mange ... hvad bruger du din fritid på ... sportd , spejder, kreative, musisk, kampsprot o.lig fordi det giver mig en ide om hvad du har at tilobyde mine børn

hvad synes du der var sjobt da du selv var barn ... og hvad vil du ikke gentage ... det at du forholder dig til dit liv og hvad du tror er godt for et lille barn...

at jeg kan mærke at du tør se åbent og realistisk på livet om det så har været et lorteliv eller en idyllisk barndom man har haft så vi gode erfaringer med unge i huset med forskellige baggrunde gennem de sidste 5 år og vi elsker dem alle stadig...

knus fra ninna

13-04-2009 13:55

Litta

Re: Til forældre: Hvordan skal jeres unge pige i huset/barnepige være?

Tak for uddybende svar! :-)
Er det alt sammen noget, du mener, man bør skrive i sin annonce? Og hvor meget bør man uddybe? Og er der ting, man ikke behøver fortælle så meget om?

Newest profile
i am looking family in kobenhavn, i am already in kobenhavn Thai aupair currently in Denmark is seeking a cozy host family En dejlig familie i storbyen Search aupair family north Copenhagen/Sjælland Young Zimbabwean girl looking for, fun, loving and outgoing family Sjov og erfaren barnepige Filipina aupair already in Denmark Barnepige (deltid) søges til Selma 15mnd. Dear host family!! hej alle glade forældre Erfaren pige :) humoristisk og ansvarsfuld ung kvinde Sød, ansvarsbevidst og børneglad ung pige søger familie Sød familie på 5 søger barnepige og rengøring Barnepige Ansvarlig og erfaren hjælp i huset Need host family  ( i´ll pay my own ticket if its a problem) responsible, polite and cheerful aupair! looking for family host. looking for au-pair ASAP in Aarhus(denmark) Information.
© 2002 - 2012 Ung-i-huset.dk v. MipsWeb
Acceptance Mark 
design by: concept interest