Forum - UNG I HUSET
Forum > ung-i-huset.dk > hvad forventes der af bolig når en Au pair/barnepige skal bo ved os

Svar indlæg

16-07-2008 13:42

Maybritt Toft Pedersen

hvad forventes der af bolig når en Au pair/barnepige skal bo ved os

Hvad forventes der af familierne som skal have boende Au pair/barnepige.
Er det fint med et møbleret værelse hvor de har eget TV og computer som
ens egne børn har eller skal det være en mindre lejligehed med eget bad og
tekøkken og hvad er lønnen hvis de skal bo på et værelse som ens egne børn
og være en del af familien. ?

hilsen
den usikre.

17-07-2008 11:05

Tina Mejlkjær, Maricel Arcenal

Re: hvad forventes der af bolig når en Au pair/barnepige skal bo ved os

Hej Maybritt. Jeg har haft en del au pairs. De bor på et stort værelse, inde i huset, og det er selvfølgelig et dejligt attraktivt værelse, udstyret med tv, stereo, bærbar pc med internetadgang, telefon el. mobiltelefon., og pæne møbler. Det er naturligvis vigtigt at pigerne føler sig hjemme, da de jo opholder sig en del på værelset. Min erfaring er at computeren er det aller vigtigste, da det er på den måde de kan holde sig i kontakt med familien i deres respektive hjemlande. De har virkelig meget fornøjelse af denne, også til almindelig hyggeligt tidsfordriv. Det er ikke nødvendigt at de har deres egen lejlighed, bare de har et dejligt værelse gerne med førnævnte. Jeg vil også lige nævnme at hvis I får en udenlandsk au pair er reglerne for arbejdstid m.m. lidt "strenge". Pigerne må kun arbejde 30 timer om ugen, så hvis I har brug for mere er det måske mere fornuftigt at se jer om efter en dansk pige. Lønnen er min 2500 kr pr. md, men det er mit indtryk at langt de fleste familier betaler ml. 3000 og 4000 kr pr md, + afholder de udgifter de har i forbindelse med deres rejse til DK. ( feks. visa+flybillet). Hvis du vil vide mere så bare skriv igen. (-: God dag.mvh Tina

© 2002 - 2007 Ung-i-huset.dk