Forum - UNG I HUSET
Forum > Ung til ung > Løn til barnepige

Svar indlæg

04-03-2010 17:51

Marianne

Løn til barnepige

Hej
Er der nogen der har lidt at sige omkring løn til en barnepige, man bruger fast f.eks. 2x2 timer pr uge og så en gang imellem en aften. Jeg har nu talt med 3, som alle forlanger 100 kr eller mere pr time, hvilket jeg synes er i overkanten. Det er jo skattefri penge, og jeg tjener faktisk ikke mere, end at det i princippet giver mig underskud, hvis jeg skal betale så meget. Jeg havde forestillet mig 60-75 kr/timen - lidt efter alder og erfaring selvfølgelig. Men hvad siger I piger - I må jo have en ide om niveauet derude :o)

MVH
Marianne

04-03-2010 20:39

Gitte Andersen

Re: Løn til barnepige

Hej Marianne.

Nu har jeg været barnepige og ung i huset i en årerække.Så har prøvet lidt af det hele. Tror jeg vil dele det ind sådan:
16-18/19 år; 50-65kr. pr time
19/20 og opefter: 70-85 i timen.

Ved ikke om du kan bruge den til noget.

Held og lykke.

Hilsen Gitte

29-03-2010 21:16

Regina Fjendbo Nielsen

Re: Løn til barnepige

altså eftersom det jo ikke er dig der bestemmer om der betales skat eller dig der bliver straffet, hvis myndighederne opdager skattesnydet, synes jeg det er meget fint af barnepigen at forlange en løn der svarer til at man skal betale skat.. sådan set kan det jo godt være at din barnepige er så ærlig at hun/han vælger at betale skat, selvom du ikke synes det er nødvendigt..

© 2002 - 2007 Ung-i-huset.dk