Christine Fruergaard
Løn for overnatning?
Hej Jeg har været barnepige for en dejlig 2-årig pige i lidt over et år, men fungerer nu mest som rengøringshjælp for familien, da pigen er kommet i vuggestue. Jeg plejer at få 75kr i timen, hvilket jeg er helt tilfreds med. Om en lille måneds til skal jeg med familien til Samsø, hvor jeg skal være barnepige for pigen og 2 andre børn (5 år) fra lørdag middag til søndag middag. Forældre betaler selvfølgelig min transport og det værelse hvor jeg skal bo sammen med børnene. Moderen har nu spurgt mig om hvad jeg skal have i løn, og må sige, at jeg er temmelig sat af. Derfor vil jeg høre om der er andre der har prøvet noget lignende, eller blot har et bud? På forhånd tak :)
Mette Frank
Re: Løn for overnatning?
Hej :) Jeg passede på et tidspunkt 4 børn, med overnatning, jeg fik 70 kr/t. (ca. 2000 for et døgn, så det vil jeg mene du også kan. 1500-2000.
Regina Fjendbo Nielsen
når jeg har passet børn med overnatning plejer jeg at sige at jeg skal have løn for den tid hvor jeg er ansvarlig for barnet.. dvs. hvis forældrene er kommet hjem klokken 4 om natten, har jeg fået løn der til. dog skal det så også siges at det har været når jeg har haft muligheden for at tage hjem, men har valgt at sove videre frem for at smutte midt om natten.. hvis jeg ligesom dig var tvunget til at blive hele natten og indtil næste dag, ville jeg tage almindelig timeløn for alle timer, også selvom jeg ikke ville skulle have ansvaret for børnene hele tiden.. og specielt i den situation som du er i, hvor der pludselig er flere børn som du er ansvarlig for..